Näin yöllä unta.. näin unta, että mulla on maailman kaunein pieni lapsi. Vauva. Pehmeä ja suloinen nyytti. Mun tunne oli euforinen kun pitelin vauvaa - pientä tyttöä - rintaani vasten ja katselimme miehemme kanssa nuppusuuta joka teki imuliikettä untenmailla.. 

Eilen illalla ennen unia juuri sanoin miehelle, että ajattele, jos meillä on joskus oma vauva... oma lapsi.. oma teini.. oma nuori aikuinen ja aikuinen.. Miten vallaton ajatus. Pelottava ja ihana. Samaan aikaan kaikkea..

 

Puhuin lääkärien kanssa siitä, että onko mulla leikkauksen jälkeen mahdollisuuksia tulla raskaaksi.. Sanoivat, että monesti leikkauksen jälkeen tullaan hyvin helpolla raskaaksi, koska leikkaus muokkaa hormonitasapainon hyvin hyväksi - edellyttää, ettei ole mitään ns. vikaa itsessä vrt endo,pco.. 

 

Minähän olen ollut naimissa ennenkin - olimme exäni kanssa lähes 8 vuotta yhdessä, joista 5 yritimme aktiivisesti ja hieman vähemmän aktiivisesti raskautua. Kävimme läpi hurjan kalliita tutkimuksia ja kaikki mikä jäi käteen loppujen lopuksi oli se, ettei meissä kummassakaan ollut sormella osoitettavaa vikaa, miksi syli pysyi tyhjänä.. Muuta kuin mun paino. Tosin silmät ummessa en halua sanoa, että se olisi ollut ainoa syy, koska olen kerran ollut raskaana ennen häntä. Nyt haluan uskoa, että vika OLI mun ylipainossa ja siinä, ettei meidän ollut tarkoitus saada lapsia yhdessä, kun ei meidän tarkoitus ollut olla yhdessäkään näemmä.

 

Nykyiseni kanssa olen käynyt läpi sitä tuskaa, etten voinut saada lasta ja miten tunnen itseni niin vähän naiseksi - ja miten sattuukaan se, että toiset "ne muut NAISET" raskautuu kun laittavat miehen kalsarit varomattomasti pyykkikoneeseen. Pelkään, etten koskaan voi saada lasta ja toivon, että leikkaus toisi mulle sen mahdollisuuden paremmaksi ja ainakin, jollei luomuna, niin hoidot olisivat helpompia toteuttaa...

Joskus pienenä mä ilmoitin, et haluan 18 lasta. Hieman vanhempana luku oli enää 7. Siitä vielä jokunen vuosi ja sanoin, että 4 on tarpeeksi. Sitten tuli 3. Ja nyt olen siinä pisteessä, että edes se yksi, maksimissaan kaksi. 

 

Unessa vauvalla oli kiharat ja ruiskukan siniset silmät pitkillä mustilla ripsillä - ilmetty isänsä.. ja niin kaunis.

 

Herra Haikara, ethän unohda mua postituslistalta... et silloin, kun vuoden 2012-2013 vauvoja jaetaan... Meillä olisi tarjota pienelle hyvä koti ja varmasti rakastavat vanhemmat.