Käyn itse aina täällä välillä lukemassa omia juttujani ja miettimässä mitä uutta sanoisin.. Viimeisimmästä kirjoituksestani on aikaa, ja sen jälkeen onkin sattunut ja tapahtunut... viimeisten kirjoitusteni jälkeen...

 

Olen...

-Muuttanut yhteen nykyisen avomieheni kanssa

-Mennyt kihloihin

-Ollut raskaana ja saanut keskenmenon 

-Sairastanut toistamiseen kesäkuisen mysteerisairauteni, jolle heinäkuussa annettiin diagnoosiksi kaiken muun tutkitun jälkeen aliravitsemus!!! 

-Lihonut jokusen kilon

-Aloittanut jälleen kerran laihduttamaan....

 

Mutta: tuo sairaus ja sen diagnosointi. Tutkittiin vaikka ja mitä ja mitään ei pystytty todentamaan... reumaperäistä, mitään tiettyä bakteeria tai virusta... oireet olivat infernaaliset kivut nivelissä, liikuntakyvyttömyys, kuume, turvotus (heinäkuussa paino nousi 91,3 kiloon...). Makasin toistamiseen sairaalassa vajaan viikon jakson.. siellä selvitettiin mun elimistiön tilaa ja löytyi sellainen vanha tuttu kuin anemia ja b-vitamiinin puutos.. ja uusi tuttavuus: prealbumiinien puutos ja siitä läimästiin mule eteen sanat ALIRAVITTU. Minä nauroin vedet silmissä sille: tälläinen punkeroko muka aliravittu... noh..joo. Elimistön albumiinitasot oli hyvin alhaalla vrs. normi prealb.taso ikäiselläni on 170-350, minun oli alle 60... Hb laski pahimmillaan alle 80.. sain ohjeet syödä, syödä, syödä... ja nyt marraskuussa testattuina hb oli (i.v raudan ja pillerikuurien jälkeen) 128 ja prealbumiinit 220 :) Mutta olin päässyt huonoon jamaan, koska en syönyt hyvin.

Ja mikä tässä on vaikeuttanut tätä kaikkea on ollut hirveä stressi ja ahdistus ja tää mun psyykkinen kunto on heitellyt millä on suoraakin suorempi vaikutus syömisiin... 

Heinäkuun lopulla saimme tietää, että olen raskaana - täysin puuntakaa tuli se tieto ja jouduimme heti erityisseurantaan koska olin saanut hirveän määrän voimakkaita lääkkeitä sairaalassa.. ja koska elimistöni tila oli mitä oli. Olin hyvin onnellinen pikku ihmeestä... mutta hankaluuksien kautta ultrassa yhdeksännellä viikolla löytyi keskeytynyt keskenmeno... Voinette kuvitella mun tunteet: vuosien lapsettomuus ja sitten lopputulos on tuollainen.. Syytellyt kovasti itseäni siitä, että olen aiheuttanut vauvalle sen, vaikka tiedän, ettei keskenmenoa voi itse aiheuttaa.. mutta.. olemme H:n kanssa sitä mieltä, että uusi vauva on tervetullut koska tahansa - koska se koska tahansa sitten on... kuka tietää.. Minun taustallani se on kolmen vuoden päästä - tai kolmentoista... ei voi tietää...

 

Mutta sitä ennen: mitä kuuluu painolle? Voi ITKU!!!!

Olisin NIIIIIIIIIN halunnut sinne 83 kilon painoon... ja tänä aamuna paino oli 89.8!! Viikko sitten 86.7, eli 3,1 kiloa tullut viikossa: turvotusta ja omaa syytäni myös. Olen ihan hirveän väärillä syöntimailla: liikaa hiilaria, liikaa sokeria, liian vähän proteiinia, liian harvoin ruokailuja ja muutenkin ihan väärin koko elämä. Liikunta nolla ja voi elämä!

 

Tästä suivaantuneena tilasin itselleni nyt stepperin kotiin - sama kai se on mitä sitä tekee kun töllöä katsoo: vatkaako laitetta vai makaako sohvalla. Minä saan kyllä vatkattua sitä vehjettä, kun se on TÄSSÄ, eikä esim. kuntosalilla kolmen kilsan päässä. Ja ihan ulos pitäisi mennä kävelemään. Olen saanut aikamoisia paniikkikohtauksia ulkona hiljattain ja yksin ulos lähtö tuntuu tosi vaikealle.. mutta otin nyt silti tavoitteeksi ensi viikolle seuraavaa:

 

* Syödä 5*/vrk. Proteiinipainotteisesti. Lisää HeViä. Lisää vettä! Vähemmän herkkuja.

* Ulkoilla 3*30 minuuttia

* Steppailla 4*15 minuuttia + venyttelyt ja yläkropalle lihastreeniä 4*15  minuuttia

 

Pikku askelia. Kiloklubi sanoi, että tavoitepainoon 83 kiloa on matkaa 9 viikkoa. Höpönhöpön sanon minä: jos edes kesäksi olen siellä niin hieno homma. Mutta siis sitä kohden tässä lähdetään taas kulkemaan. 

 

Toki: olen saavuttanut ihan hirveästi jo :)  Mutta matkaa vielä on. Ja toki; minulla on hirveästi ylimääräistä nahkaa kehossa, yksi lääkäri näitä katseli ja sanoi, että 6-10 kiloa lähtisi jo näiden leikkauksilla..ja ravitsemusterapeutti sairaalassa sanoi kesällä, että LAIHTUA EI ENÄÄ SAA. Noh.. musta saa, nyt, kun tätä painoa on niin, että bmi on kuitenkin 29+.. Melkein siis merkittävästi ylipainoisen puolella. Yääh.

 

Mitäs teille kaikille muille kuuluu??? :) 

 

PS: tätä pitänee alkaa päivittämään useammin... :D