Juhannus juhannus.. kohta jo mennyt sellainen. Tää jussi on poikennut sikäli kaikista edellisistäni, että olen viettänyt sen kaupungissa.. yleensä olen mennyt landelle tai jonnekin muualle mökkeilee tai vastaavaa.. nyt olin ihan kotosalla.. 

Torstaina makasin kuin lahna ja kävin kaupassa.. eilen aktivoiduin fillarille ekaa kertaa vuoteen. Oli aika järkyttävän tuntuista ajella taas,vaika pystyssä pysyinkin.. ajettiin J:n kanssa semmoinen 7 kilsaa tuonne meidän lähimetsään (siis 3,5 suuntaansa...) ja käveltiin siellä sitten tunteroinen pitkin metsäpolkuja hyttysten pureskeltavina.. olin aivan sippi kun tultiin kotiin: reidet ja peffa huus hinaajaa ja koko kroppa tärisi. En muistanut kuinka tehokasta fillarointi on - varsinkin vastatuuleen..

Kotona putsiskliiniks ja lähdin ystäväni kanssa Espooseen ystävän luo iltaa istumaan matkaeväinä isänmaallista Leijonaa ja Suomi viinaa, chileläistä punkkua ja Ikean puolukkamehua. Hyvä seura, hyvä humala ja yöksi päädyimme bilettämään Stadiin.. pilkkuun saakka ja silkkaa hikeä.. baari iltojen hyv' puoli on runsas liikkuminen: mä en jaksa istua perse homeessa baaritiskillä mikäli tarjolla on hyvää musaa ja olihan sitä 

Kotiuduin ystikseni kanssa aamulla 6 ja koko päivä on mennyt hiukka...tukka kipeenä ja vapinassa. Sen verran sain aikaseen, että kävin taas fillaroimassa ja kävelylenkillä yhdistettynä - sama ongelma kuin eilenkin: ahteria koskee ja kroppa vapisee. Maannut sohvalla, miettinyt että montako sitä on eilen tullut juotua ja nyt olen siinä pisteessä, että haluan unten maille ja syvälle sinne sittenkin..

Maanantai punnitus lähenee uhkaavasti: ei mitään hajua mitä odotella näin jussin jälkeen, kun varsinkin juoma puoli on ollut todella runsasta - syömisestä en niin tiedä..?? Kävimme yöllä mäkissä (kana-ateria josta en oikeestaan syönyt mitään...Humm..) ja tänään tein home made pitsaa, jossa oli paljon kinkkua, vielä enemmän herkkusieniä ja ihan sikana juustoa. Hyvää oli - ja on edelleen.. 6/9 osaa vielä syömättä vaikka olen pitkin iltaa napsinut sitä..nam nam.. 

Mutta nyt unten maille - rauhallista juhannusyötä kaikille!

Kuva viimevuotiselta mökinvuokrausreissultamme Vaasasta