Tähän päivään loppui se ns. virallinen leikkauksen jälkeinen aika. Se aika, kun paino putoaa leikkauksen takia..ns... Se aika, kun keho on kerennyt tottua uuteen juttuun.. ja syöminenkin on jo ihan normaalia.. tästä voisi sanoa laihduttamisen loppuvan ja painonhallinnan alkavan.

Mitä eroa noilla sitten mun kohdalla on? Koen olleeni painonhallitsija jo pidempään.. laihduttaminen on sen painonhallinnan sivutuote. Ja sitä samaa pitäisi vielä jaksaa jatkaa.. Leikkauspäivänä sanoin, että jos joskus pääsen alle sata, se on jo ihan hiton huippua! Jos 95 kiloon pääsen, se on täysin hyvä ja olen onnekkaampi kun uskonkaan... Jossain vaiheessa se 95 kiloa muuttui 91 kiloksi; vain painoindeksistä syistä; otin tavoitteeksi saavuttaa BMI alle 30. 91 kilossa se toteutuu. Mutta kaiken kaikkiaan; saavutin asettamani tavoitteet, ja ylitinkin ne. En voi valittaa. 

Kroppa on toki täynnä löllöä, jonka sitten joskus "siellä tavoitepainossa" ollessa otan työnalle. Sitä ennen jaksan vain marmattaa niistä alleista ja tästä mahasta ja kaikesta.

Mikä on muuttunut? Tekisi mieli sanoa KAIKKI, muttei se niin ole. Sama minä se olen edelleen, samat silmät, samat hiukset, sama hymy.. sama epävarmuus, samat pelot, samat unelmat, toiveet, haaveet... Miten ne on priorisoitu on ehkä muuttunut.. mutta noin yleensä; minussa on muuttunut fyysinen olemus. Jonkun verran olen saanut enemmän itsevarmuutta. Tahdoinvoimaa. Ja päättäväisyyttä. Varsinkin sen asian suhteen, että en enää koskaan aio antaa itseni lihoa, En. Ikinä. 

Jo kauan aikaa sitten päätin, että sitten "siellä jossain" kun olen, niin vaa'alla käydään edelleen kerran viikossa. Kuukauden aikaran sisään pidetään huoli, ettei paino nouse +2 enemmän. Ja yleensäkin; pidetään se paino siinä +/-2 kiloa siitä, missä on hyvä olla. Varmasti satoja kiloja elämäni aikana laihduttaneena olen oppinut JOTAIN. 2 kiloa ON paljon helpompi laihduttaa, kuin 20 kiloa. Pitkälle piti mennä, ennenkuin tämän tajusin. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.. been there, done that.

Alkuun huomasin päivittäväni tätä paljon useammin, puhuvani enemmän leikkauksesta... siihen liittyvistä asioista ja koko muu elämä oli aika toissijainen. Blogin nimi; GBP - tie normaaliin elämään kuvasti juurikin tuota matkaa.. määränpää on edelleen jossain, mutta olen sitä niin paljon lähempänä ja huomaan myös blogin painopisteen siirtyneen sinne elämän puolelle laihdutuksen ja sen kaiken siihen liittyvän sijaan. Mietin kovasti, voisinko -tai haluaisinko- vaihtaa blogini nimeksi jotain muuta, jotain, joka kuvaa enemmän MINUA elämäntilannettani enemmän... 

Tässä välissä pesemään hiusväri päästä... jatkan pian.