Taas aika katoaa jonnekin... tuo edellinen tekstikin katos pitkäksi aikaa, kunnes taas ilmestyi..jostain.. 


Mä en ole ihan sinut tän uuden vuodatuksen kanssa.. mun silmissä tästä hävis se helppos, ja koska olen tasan yhtä hyvä näissä asioissa kun kasa kiviä, niin oon ihan ihmeissäni.. enkä jotenkin jaksa tutustua tähän kummemmin.. kunhan hieman ulkonäköä sain muokattua ja niitä kuvia oppisin lisäämään: en tosin ole vielä edes yrittänyt.


Mutta joo.. elämässä ei ole mitään kummempaa tapahtunut.. töitä, joskin nyt olen taas saikkukierteessä: poskiontelontulehdus ja viruspöpö on olleet riesanani jo pidempään.. viruspöpön takia yskitty jo kuukausi ja nyt ollut pari viikkoa tulehdus poskionteloissa.. söin yhden ab kuurinkin, vaan eilen kun kävin taas lääkärissä katseli lekuri tutkimuksensa tuloksia siinä ja sanoi, ettei ab:t ole tilannetta poskissa muuttaneet... no jippii.. argh! Täällä siis makaan kotona, pientä lämpöilyä on, sahaa ees taas, ja päätä särkee..yskittää ja heikko olo, mutta että itsestään tän pitäisi mennä... sitä odotellessa.. perjantaina olis taas tarkoitus mennä yrittää töihin.. 


Sari olit käynyt kylässä, kiitos :) Paino on ollut elokuusta aikalailla ees taas linjalla.. ensin tapeltiin 93 kiloissa, sitten 92, 91..ees taas mentiin.. alle 90 pääseminen tuotti tuskaa ja nyt 3 kuukautta myöhemmin ekan siellä käynnin jälkeen uskallan toivoa, että tääl nyt oltas ja pysyttäs! 83 kiloa mulla on tavoitteena, mutta katsellaan..


Oon opinut tän projektin aikana, ja jo ennen sitä rt:n vastaanottovuoden aikana, syömään hyvin. Terveellisesti, monipuolisesti ja säännöllisesti - useimmiten myös osaan syödä sen oikean määrän.. joskus tulee ylivedettyä, tosin se tuntuu olevan yhteydessä enemmän siihen, MITÄ syön - jotkut asiat tuntuu turpoavan vatsassa hetki syömisen jälkeen, jolloin iskee se ähky olo. Elimistö tuntuu palanneet aikalailla tilaan ennen leikkuuta. Kroppa kertoo edelleen jos tulee sokeria liikaa tai muuten vääränlaista, mutta useimmiten mulla mielihyväkeskus jo sanoo stopin esim. suklaassa, ettei enää. Tällä hetkellä mm. suklaata voin syödä n.40g suklaata kerralla, sen jälkeen tulee ehdoton ei enää olo. Ei maistu enää hyvälle suussakaan. Jädeä en edelleen himoitse, enkä syö kuin pari lusikallista kerralla - hyvin harvoin, viimeisen vuoden aikana muistan syöneeni 4 kertaa jätskiä. :P Mikä on hyvä, on se, että pystyn taas syömään lähestulkoon kaikkia hedelmiä: banaani ei mene, siit tulee oksettava olo, mutta noin muuten niiden makeus ei enää aiheuta niin pahoja oireita. Pienemmissä määrissä niitä tosin menee, olen enemmän vihannes ihminen. Paprika on suurinta herkkua. Ruokien kanssa kokoliha on se, josta tulee helpolla semmoinen tukkoinen olo, mutta muuten liha menee.. pihvit ei siis ole edelleenkään mun ruokalistalla kovin usein. :) 


Alkuvuodesta mä ahdistelin painoni kanssa niin, että päätin alkaa laihduttamaan.. aikansa sitä, kunnes ison ajatustyön jälkeen totesin, että ei.. mulla alkaa menee ihan väärille raiteille semmoinen; ne opit, jotka olen jo sisäistäneet alkoi tuntua väärille, peli siis poikki ja omaa kroppaa kuunnellen tässä mennään. Syön monta ateriaa, säännöllisin väliajoin, pienesti kerrallaan ja pyrin terveellisyyteen ja arkiliikunnan lisäämiseen ja tapahtuu mitä tapahtuu. Rasvan saantia aloin mm. alitajuisesti viemään sinne Paikkareiden Rasva ON pahasta hyihyi! linjalle, ja nyt kun olen sitä taas lisännyt, niin painossakin on alkanut piiiiienin askelin tapahtua.. 


Liikunnasta: mä olen edelleen patalaiska. :P Kävelen työmatkojen puitteissa viikossa n. 12,5-15 kilsaa, muutenkin pyrin hyötyliikuntaan esim. portaiden nousu ja liikkuminen jalan aina kuin mahdollista.. ja siis kun autoa en edes omista, niin bussipysäkki kävely on tuttua.. kesää odottelen, että pääsen lenkille. Talvella mua ei saa tuonne, jos on lunta.. ei siksi, että inhoaisin lunta tai kylmää, mutta pelkään liukasta selkäni takia, enkä uskalla niin rivakasti tassutella kuin lenkillä haluan.. Huonoja tekosyitä kai, mutta olkoon. Yritän tätä kompensoida nyt noilla työmatka kävelyillä ja sitten ostin stepperin ja aion hankkia jumppapallon, niin saa aerobista stepperillä ja lihaksia voi pallon kanssa muokata.. esim. vatsojen teko ei mulla muutoin oikein onnistu.. :/ Pallo on monipuolinen ja mä diggailen sen kanssa kikkailemisesta. Odottelen siis, että saan nuo kotiin -ja että olen terve!! että pääsen reenaa.. Pienin tavoittein liikkeelle: kolme kertaa viikossa 30-45 minuuttia. Ugh.


Vaan nyt on taas jaariteltu tarpeeksi tälle erää.. son morot. :)