Tulipas taas taukoa, mutta oon vaan ollut niiin hiton väsynyt ja uupunut ja voimaton, etten ole jaksanut ajatella mitä kirjoittaisin, saatika jaksanut alkaa kirjoittamaan... Enkä kyllä oiken jaksaisi vieläkään, mutta jos nyt kuitenkin vähän..

Ensimmäinen kävä leikkausjuttu kolahti muhun, jollei niitä kipuja het jälkeen lasketa (ja tätä ihon kuntoa.. ).. Olen ollut väsy, hengenahdistusta, voimattomuutta, kipuja.. jne jne kaikenlaista, mikä on tehnyt elämästä tosi vaikeaa - ja pahenemaan päin koko ajan.. unta vetäisin sen 12 tuntia, ja siltikin on vaikea päästä hereille ja olen ihan koomassa.. Sain sitten labra lähetteet moneen asiaan joista sitten selvisi, että mulla on anemia ja B12-vitamiinit ei imeydy, eli vita tasot oli 13, kun viitearvojen alaraja on 35 (ainakin noissa mitä multa otettiin..). Hemoglobiini on vajaa 100 ja punasolut ovat epäsäännöllisen kokoisia, pääosin liian pieniä ja niiden hempan sitomiskykykin surkee..  Jotta eipä kai sitten ihme, kun on kokoajan vain huononeva tää olo.. Alan nyt saamaan pistoksia (Cohemin depot 1mg/ml) ja toivotaan parasta... Lääkäri sanoi, että kun tasot on normaalit voidaan siirtyä suunkautta otettavaan.. minä vaan epäilen, jottei siitä tule olemaan apua, koska nyt jo otan vitamiinia suun kautta - ja syön ihan sekaravintoa josta B-vitamiineja pitäisi saada ihan yllinkyllin - ja silti on käynyt näin.. Imeytymisessä vika - ja korjaantuuko se pistoksilla? Empä usko..  Mutta katsellaan, minne tää tie vie.. Toivon vaan, että tää olo alkaa kohenemaan.. tää jatkuva UUPUMUS ja voimattomuus (mm. käsissä ja jaloissa..) on todella äässistä. 

Samalla otettiin muitakin kokeita: verenpaine on nyt mukavan normaali, aiemmin oli aivan liian matala - leikkausta ennen taas keikkui ylärajoilla ja hieman ylikin. Nyt se oli 110/70 . Ja hieman jännitysmomenttia tuossa lie mukana.. mua aina alkaa jänskää ko näänkin verenpaine mittarin lääkärissä :D Pulssi oli 78 - aika korkea siis, mutta meil on suvussa nopee pulssisia ihmisiä.. Kilpirauhaset ol kaik hyvät, paastosokerit 5,2 ja kolestrolit erinomaiset.. Kaikin puolin siis pitäisi kai olla asiat ihan okei. Muitakin juttuja testailtiin, ja niiskin viel kaik ok.. 

Vatsakipujen takia mä sinne lääkäriin menin, ja ruokahaluttomuuden ja huonovointisuuden.. paineli mun mahaa siinä, eikä oikein kipukohtaa löytynyt muualta kun ylävatsalta - vatsalaukun kohdalta. Tosin mulla on kipuja siellä täällä mahassa vähän väliä, mutta että ne saattavat korjaantua tuon vitamiinin aloituksen myötä..

Mutta mikä oli musta aika fantsu uutinen on se, että kun se lääkäri mua siinä tarkasteli ilman paitaa niin tsekkaili samalla tuota mun masun tilaa - ylimääräsitä ihoa siis - ja laittoi nyt lähetteen plastiikalle. :) Olen laihtunut kuitenkin jo 90 kiloa, BMI alkaa olee lievän ylipainon numeroissa ihan pian (pari kiloa viel...) ja lähete, aika sinne, itse (mahdollinen) leikkaus= ne vie aikaa vielä reippaasti, jotta kerkeen vielä sen n. kympin varmaan tässä pudottaa, josta haaveilen. 83 kilon kohdalla taitaa olla se mun VIIMEINEN tavoite, sen ali alan vakavasti epäillä pääsyä - hyvä jos edes tuonne saakka... 

Että tälläisiä tänne tällä kertaa, hyvää ja huonoa. Nyt pitää lähtee juoksee dösään, mulla on ryhmäterapia ilta.. niinkuin aina keskiviikkoisin... toimivaa, mutta raskasta.